آموزشی

  • ۰
  • ۰

به علت شایع تر بودن اسپاسم عضلات کمر، به  موضوع درمان اسپاسم عظله کمر و پا به طور گسترده تری میپردازیم.

اسپاسم عضلات کمر در هر زمانی ممکن است رخ دهد، اما برخی از علل شایع اسپاسم و گرفتگی عضلات عبارتند از:

1) فشار عضلانی یا آسیب:

یک اسپاسم در کمر ممکن است به علت هر نوع فشار یا آسیب به بافت نرم کمر، از جمله عضلات، رباط ها و تاندون ها رخ دهد برای مثال سنگین بلند کردن و همچنین ورزش هایی که شامل حرکات ناگهانی و تکراری هستند، علل شایع اسپاسم عضلانی در کمر هستند با این حال، هر نوع فعالیتی که موجب فشار بیش از حد بر عضلات کمر می شود، منجر به آسیب و سپس اسپاسم عضلانی می شود.

2) مسائل اساسی با آناتومی ستون فقرات:

اگر متوجه شوید که اسپاسم کمر شما بهتر نمی شود، یا اگر اسپاسم و گرفتگی عضلات

به طور متناوب در ناحیه کمر شما اتفاق می افتد، ممکن است یک مشکل اساسی با ستون فقراتتان داشته باشید، مانند دیسک فتق(بیرون زدگی دیسک)، تنگی مجرای ستون فقرات، آرتریت(التهاب مفاصل) و دیسک دژنراتیو(تخریب شدگی دیسک های بین مهره ای). در جایی که مسئله و مشکل وجود دارد، عضلات کمر شما با درد و التهاب با اسپاسم واکنش نشان می دهند.

3)عضلات ضعیف:

ماهیچه های قوی و شکمی کمکی برای کمر هستند و جلوگیری ازاسپاسم و گرفتگی عضلات می کنند از سوی دیگر، عضلات ضعیف یا سفت شده می توانند راحت تر آسیب ببینند که منجر به اسپاسم عضلانی در کمر می شود.

4)ورزش های مرتبط با گرفتگی عضلات:

ورزشکاران تفریحی و رقابتی معمولا گرفتگی عضلات را تجربه می کنند، این نوع گرفتگی عضلات در طول یا پس از تمرین در افراد سالمی که هیچگونه مشکلات پزشکی ندارند، رخ می دهد.

5)کمبود آب و عدم تعادل الکترولیتی:

ورزش، به خصوص در شرایط گرم و مرطوب، می تواند منجر به افزایش خطر کم آبی و گرفتگی عضلات شود. عدم تعادل منیزیم و یا پتاسیم ممکن است به اسپاسم عضلانی کمک کنند، زیرا عضلات قادر به انجام درست کارشان نیستند. علل عدم تعادل الکترولیتی، عبارتند از:کار زیاد بدون آبرسانی صحیح بعد از آن، شروع چرخه قاعدگی و یا داشتن رژیم غذایی که در آن غذاهای فرآوری شده و نا تازه دارد.

  • ۹۸/۰۴/۱۵
  • ROKHAST yazdi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی